Fascia Training

A fascia a testünket teljes egészében behálózó csúszós, nyúlós, hártyás rendszer, mely ott van az izmok és izomrostok között, körbeöleli belső szerveinket, a legelrejtettebb zugainkba is benyúlik, mindent összeköt mindennel bennünk, így nagy hatással van az izomzat munkájára, az izületek állapotára és mechanikájára, testartásra, a mozgás minőségére.

A fasciáról már irtam korábban a regeneráció kapcsán, viszont nem csak rehabilitálni lehet Flossinggal,SMR-el, hanem edzeni is tréninggel, igy erősebb és rugalmasabb lesz. Ezáltal mi is mozgékonyabbak, rugalmasabbak és fájdalommentesebbek leszünk.

A testben kialakuló fájdalmak 2/3 -a fasciális eredetű.  Itt 6x annyi idegvegződés van mint az izmokban, tehát innen sokkal hamarabb kapunk visszajelzést fájdalom formájában, ha bármilyen fennakadás van a működésében. Ilyen problémákat okozhat a mozgáshiány, folyamatos egyirányú  terhelés ( ülőmunka..stb ), folyadékhiány a kötőszövetben, műtéti hegek, sportsérülések (bokaficam, húzódások…stb)

A tréning alapja az SMR, a fasciális nyújtás, a katapult tréning és a testudatosság fejlesztése.

• SMR: növeli a mozgékonyságot, csökkenti a fájdalmakat, oldja a fasciát, hatással van a kötőszöveti viz cseréjére.
  • Fasciális nyújtás: növeli a mozgástartományt és minőséget, sérülésmegelőző, fájdalomcsillapító
  • Katapult tréning: rugalmasit, segíti a inszalagokban található kinetikus energia jobb felhasználását  (robbanékonyság)
  • Testudatosság fejlesztés: fájdalomcsillapitó hatása van a testérzékelés javitásának.

A terápiák során kezeltjeim házi feladatként kapják személyre szabott (kb.10 percet igénybe vevő) gyakorlatsorukat, vmint az SMR hengerezés feladatait. Tapasztalatom hogy aki rendszeresen szán magara egy kis időt, azok között kevesebb a visszaeső és más panaszokkal is jóval ritkábban keresnek meg.